Thursday, May 12, 2011

Serabut


Situasi 1

Seorang anak kecil sedang bermain di luar rumah selepas hujan. Takde sape yang teman dia main.

Dah nak dekat maghrib, anak kecil itu masuk ke dalam rumah. Mak kepada anak kecil itu terkejut melihat si anak.

"Ya Allah....!!! Kotornya baju! Napelah ko gi main kat lopak air niii? Serabut kepala hotak mak nengok!!! Cepat masuk bilik air!"

Situasi 2

Seorang juruaudit sedang memeriksa data keluar masuk akaun syarikat. Urusan yang biasa dilakukan akhir-akhir bulan.

Terbeliak biji matanya melihat angka pada skrin komputer.

"Macam mana boleh jadi macam ni??? Arghhhhhhhh!!!!! Nak cakap ape kat bos ni? Serabut, serabut!!!"

***

Untuk situasi 1, sebenarnya anak kecil itu terjatuh masa tengah main kat luar. Dah la takde sape teman dia main, nak tolong TENGOKKAN dan AWASI anak kecil tu main pun takde.

Untuk situasi 2, sebenarnya juruaudit terkejut tengok data masuk akaun syarikat yang melebih-lebih. Mana ntah datang duit banyak-banyak tu, pun dia tak tau. Nampak sangat dia tak buat keje betul-betul sebelum ni, da last minit baru terhegeh-hegeh nak buat.

Lagi lampiran gambar yang serabut dari Google dan deviantART:

Mungkin anak kecil ni yang serabut tadi....

Pokok pun serabut jugak

Kabel-kabel yang serabut... +_+

Serabut yang...cantik...

Serabut kelapa pun kira serabut gak kan...

MAGE pun dalam kategori serabut jugak kat Google...err...

Okehhh...kenapa gini??? Serabut betullah!!! Ggggrrrrrrr!

P/S: Terikut-ikut gaya penulisan SI DIA

12 comments:
Write Comments
  1. tgk gmbr tu..rasa serabut gak otak..hehe.

    ReplyDelete
  2. nak komen apa nih???
    argghh!!!! serabut lah!!!

    ReplyDelete
  3. hargh...mmang serabut kowt... xnak serabut jwp soalan nie..klu free..

    http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/ehtu-henset-saya-ok.html

    ReplyDelete
  4. serabut kelapa?bukan sabut kelapa ke?

    ReplyDelete
  5. @rozuan

    kat google, semua pun tulis serabut kelapa..hahahahaha!

    ReplyDelete
  6. jadi serabut lepas bca entry ni & tgok komen org lain T.T serabutttttttttttttttttt. kk sunah lah buat nii

    ReplyDelete
  7. Serabut.....?? serabut ni yang dekat buah kelapa tu kan???...eh, ni cerita pasal sabut ke pasal serabut???....Aghhh...serabut gak kan...hehehhe

    ReplyDelete
  8. serabut pon kdg2 cantik nmpk stylo jugak.. heheh..

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com