BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, October 23, 2011

Warna-warni Kawan Saya...

Many Colors, One Love by ~Lord-Angelus on deviantART

Alhamdulillah...

Bestnye ada ramai kawan. Tak kira la kawan rapat ke kawan baik ke kawan biasa-biasa aje ke, atau kawan yang kenal camtu je tak pernah tegur pun ke, bila ramai kawan, kita rasa seronok kan? Bila sorang-sorang tanpa kawan, tentu la rasa sunyi sepi.

Bagi yang da lama berkawan, tentu perasan akan sikap, perangai dan tindak-tanduk kawan-kawan kita. Ada macam-macam warna yang kita nampak. Ada sikap yang kita gemari, ada jugak sikap yang kita kurang senangi. Suka benar kita dengan kawan-kawan yang baik budi pekerti dan selalu bagi nasihat untuk bantu kita perbaiki diri. Kurang senang hati kita bila ada segelintir kawan-kawan yang suka terburu-buru dalam semua perkara.

Tapi semua tu kan kelebihan dan kekurangan masing-masing. Setiap orang Allah bagi kelebihan dan kekurangan yang berbeza-beza. Tak semua orang ada perangai yang sama, tak semua orang boleh buat hati kita gembira, kadang-kadang kita terluka tanpa sengaja. Disebabkan semuanya berbeza-beza, dan kita sendiri pun berbeza dengan kawan-kawan kita, sebab tu lah Allah bagi kita kenal antara satu sama lain.


Moga dengan perbezaan itu kita saling lengkap-melengkapi.


P/S: Saya sayang kawan-kawan saya.


20 comments:

Citarasa Rinduan said...

kak pun sangat sayang kamu sunah

NadiRah said...

nad pon syg sgt kwn2 nad...
syg akak ngan kak ayu jugak... =D

Sis-Lin said...

saya pun sayang kamu jugaa :)

Gen2Merah said...

saya pun akan jaga hubungan sesama kawan ini sehingga ke akhir hayat kelak

Brilliant Marjan said...

saya pun syg awk..hanya kwn ketika susah sukar dicari dan mereka itulah yg paling berharga..sy sangat2 hargai sahabat sy

Ms Ef Abas said...

sentiasa mendoakan kawan2 walaupun mereka pernah menyakitkan hati...

Iffah Afeefah said...

Hargailah semua

syg yu jugak

FaKArePa!n said...

agak- agak saya warna apa ?? hihi

aDisH.sHidA said...

insya'Allah harap hbungan persahabatan kita akan kekal selamanya.....thanks sunah

Selendang Merah said...

tanpa kawan hidup kita sunyi...

mas saari said...

berkawan biar seribu!
akak suka kawan dengan sunah walaupun belum pernah bersua muka...heheeee

maszull said...

assalamualaikum sunah...seronok kalau kita mempunyai ramai kawan tetapi berhati2 dalam memilih kawan yer....

ada kawan yg baik ada yg x ada tu depan kita baik belakang kita mengumpat yg bukan2...

semoga kita sentiasa mempunyai kekawan yg baik n kekal hingga akhir hayat kita....:)

kiera'sakura said...

sayang kak sunah..

kelebihan bkn tuk menindas kekurangan tp melengkapi apa yg kurang

JIJI YU said...

perbedaan untuk saling melengkapi

hakima said...

saaaaaayang sun :)

FasiHaH SupiaN said...

sayang sama dia..

Woofer Storm said...

tak tegur tak smstinya sy lupa sis..hehee

kdg kala sgn silu tu mesti ada..sy kan siapalah juga...hehee

aimie amalina said...

syg akak sunah juga! =]

IBU GEBU said...

awak peramah wlpun kakak x mengenali in reality...

Muslimah Optimis said...

ya kawan itu saling lengkap melengkapi antara satu sama lain

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.