Warna-warni Kawan Saya...

October 23, 2011

Many Colors, One Love by ~Lord-Angelus on deviantART

Alhamdulillah...

Bestnye ada ramai kawan. Tak kira la kawan rapat ke kawan baik ke kawan biasa-biasa aje ke, atau kawan yang kenal camtu je tak pernah tegur pun ke, bila ramai kawan, kita rasa seronok kan? Bila sorang-sorang tanpa kawan, tentu la rasa sunyi sepi.

Bagi yang da lama berkawan, tentu perasan akan sikap, perangai dan tindak-tanduk kawan-kawan kita. Ada macam-macam warna yang kita nampak. Ada sikap yang kita gemari, ada jugak sikap yang kita kurang senangi. Suka benar kita dengan kawan-kawan yang baik budi pekerti dan selalu bagi nasihat untuk bantu kita perbaiki diri. Kurang senang hati kita bila ada segelintir kawan-kawan yang suka terburu-buru dalam semua perkara.

Tapi semua tu kan kelebihan dan kekurangan masing-masing. Setiap orang Allah bagi kelebihan dan kekurangan yang berbeza-beza. Tak semua orang ada perangai yang sama, tak semua orang boleh buat hati kita gembira, kadang-kadang kita terluka tanpa sengaja. Disebabkan semuanya berbeza-beza, dan kita sendiri pun berbeza dengan kawan-kawan kita, sebab tu lah Allah bagi kita kenal antara satu sama lain.


Moga dengan perbezaan itu kita saling lengkap-melengkapi.


P/S: Saya sayang kawan-kawan saya.

You Might Also Like

20 Comments

  1. nad pon syg sgt kwn2 nad...
    syg akak ngan kak ayu jugak... =D

    ReplyDelete
  2. saya pun akan jaga hubungan sesama kawan ini sehingga ke akhir hayat kelak

    ReplyDelete
  3. saya pun syg awk..hanya kwn ketika susah sukar dicari dan mereka itulah yg paling berharga..sy sangat2 hargai sahabat sy

    ReplyDelete
  4. sentiasa mendoakan kawan2 walaupun mereka pernah menyakitkan hati...

    ReplyDelete
  5. agak- agak saya warna apa ?? hihi

    ReplyDelete
  6. insya'Allah harap hbungan persahabatan kita akan kekal selamanya.....thanks sunah

    ReplyDelete
  7. berkawan biar seribu!
    akak suka kawan dengan sunah walaupun belum pernah bersua muka...heheeee

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum sunah...seronok kalau kita mempunyai ramai kawan tetapi berhati2 dalam memilih kawan yer....

    ada kawan yg baik ada yg x ada tu depan kita baik belakang kita mengumpat yg bukan2...

    semoga kita sentiasa mempunyai kekawan yg baik n kekal hingga akhir hayat kita....:)

    ReplyDelete
  9. sayang kak sunah..

    kelebihan bkn tuk menindas kekurangan tp melengkapi apa yg kurang

    ReplyDelete
  10. perbedaan untuk saling melengkapi

    ReplyDelete
  11. tak tegur tak smstinya sy lupa sis..hehee

    kdg kala sgn silu tu mesti ada..sy kan siapalah juga...hehee

    ReplyDelete
  12. awak peramah wlpun kakak x mengenali in reality...

    ReplyDelete
  13. ya kawan itu saling lengkap melengkapi antara satu sama lain

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com