Dulu Lain, Sekarang Lain

September 12, 2011

change by ~with-accusing-eyes on deviantART

Dulu skema...

Sekarang macam tak menyokong bahasa Melayu. Dulu panjang-panjang, sekarang yang paling pendek pun pernah ada tiga perkataan aje. Ada tu takde ayat langsung, gambar aje. Dulu semua macam karangan fakta, sekarang hampir semua macam karangan budak-budak. Dulu seminggu sekali pun payah benar, sekarang sehari kalo sekali takde; pun da rasa nak meroyan.

Haishhh... Memang lain kan~ Dunia blog dulu dan sekarang da berbeza. Mungkin jugak manusia yang jadi blogger tu akan turut berbeza, dan ada jugak yang cara penulisannya sama aje dari dulu sampai sekarang. Dalam setiap perbezaan yang berlaku tu, ada pembaca yang boleh terima dan ada jugak yang tak boleh terima.

Saya sendiri, kalo kamu-kamu tak cakap pun, da sedia tahu penulisan saya memang berbeza dari dulu. Biarpun kadang-kadang rasa macam kena perli...mungkin sebab setiap orang ada pendapat berbeza kan, tapi saya amek aje semuanya masuk dalam kepala (sampai tepu dah) dan kemudian keluarkan balik...jadi la apa yang kamu-kamu nampak hari ni.

Saya berusaha untuk terus menulis...dengan gaya yang saya rasa selesa...kadang-kadang nampak macam tulisan kanak-kanak ribena, kadang-kadang macam mak-mak orang, kadang-kadang menjiwang sorang-sorang, kadang-kadang macam ADUN tengah nak pancing undi, macam-macam rupa dah ada...

Bagi saya, yang penting...dalam apa yang ditulis tu, ada benda yang boleh kamu amek... Kalau tak banyak, sikit pun jadilah...

Atau...blog saya ni, dah takde ape yang boleh diamek?

Nak tutup blog la kalo gitu...

You Might Also Like

9 Comments

  1. xpe2 janji ada improvement.....anyway..good..!!

    ReplyDelete
  2. btul tu.. dunia blog...mcm2 org mcm2 ragam... itu dinamakn peredaran zman... tp klu mgikut p'edaran yg ke arah yg okey takpe jga, ni p'edaran ke arah yang tak ok, cmne ye...? emmm pening...

    ReplyDelete
  3. nak tulis kena ada feel

    usia mematangkan pemikiran :)

    -luqeem

    ReplyDelete
  4. aiyaaaaaaakkk
    jgn la katopppp
    saya selalu mai bce ni =]

    ReplyDelete
  5. bajet ada orang halang engko le tewww

    ReplyDelete
  6. akak suka je cara penulisan sunah! janganlah tutup blog...heheheee

    ReplyDelete
  7. hehehe.. ya sangat berbeza dulu dan sekarang... ps.. kami suka godek2 entry2 lama sunah..hehe

    ReplyDelete
  8. amboi sampai nk tutup blog. wah. blogging kena iklas wo heheh

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com