Jarak Antara Dua Hati... - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Saturday, September 3, 2011

Jarak Antara Dua Hati...

Two little hearts by ~Aleksz22 on deviantART

Suatu hari seorang guru bertanya kepada murid-muridnya, “Mengapa ketika seseorang sedang marah, dia akan bercakap dengan suara kuat atau berteriak?”

Seorang murid setelah berfikir cukup lama mengangkat tangan dan menjawab, “Kerana dia telah hilang sabar, oleh itu dia berteriak.”

“Tapi…” guru bertanya kembali.

“Orang yang dimarahinya hanya berada dekat dengannya. Mengapa perlu berteriak? Kenapa dia tak berbicara secara lembut?”

Hampir semua murid memberikan pelbagai alasan yang dirasakan logik menurut mereka. Namun tiada satu pun jawapan yang memuaskan.

Maka guru berkata, “Ketika dua orang sedang berada dalam kemarahan, jarak antara ke dua hati mereka menjadi amat jauh walaupun secara luaran mereka begitu dekat. Oleh itu, untuk mencapai jarak yang demikian, mereka harus berteriak.

Namun anehnya, semakin kuat mereka berteriak, semakin pula mereka menjadi marah dan dengan sendirinya jarak hati yang ada di antara mereka menjadi lebih jauh lagi. Kerana itu mereka terpaksa berteriak lebih kuat dan keras lagi.”

Guru masih melanjutkan, “Sebaliknya, apa yang terjadi ketika dua orang saling jatuh cinta?"

Sambung SINI~~~

Nice entry!

20 comments:

  1. best.. hehe.. logik kan hukah tu.. hehe.. :D

    ReplyDelete
  2. hohoho..nice entry..suke...suke..

    ReplyDelete
  3. slm.. tapi bagaimana pula kalau dua hati yang jauh dan saling punya rasa marah tu tapi berjauhan sebenarnya? bila marah mmg rasa jarak antra kami dekat.. sebab mgkn dalam marah tu ada rindu...

    ReplyDelete
  4. thanks for sharing..=) sgt2 bermanfaat..

    ReplyDelete
  5. kalau tengah marah kita cuba senyum ye

    ReplyDelete
  6. salam ....bestlah n3 ni...pengajaran buat semuanya....:)

    ReplyDelete
  7. aaa betul tuu..lg mrg lg nak teriak2 padehal dpn mata je pun..nice entri sunah..

    ReplyDelete
  8. nice.. nk smbung baca kt sana plak.. kebetulan hati masih marah :/

    ReplyDelete
  9. nice.. nk smbung baca kt sana plak.. kebetulan hati masih marah :/

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad