BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, September 3, 2011

Kenapa Lagi Ni...?

Entah kenapa...

Rasa terganggu sikit hati ni sejak akhir-akhir ni. Rasa sebak, pilu dan hairan yang bercampur-campur.

Angkara air yang bercampur-campur di hari raya ke??? Atau lauk-pauk yang berbagai-bagai jenis masuk ke perut? Atau adakah kerana kek-kek lapis yang sangat berwarna-warni 1 Malaysia?

Hanya Allah yang Maha Mengetahui kannn... Setiap kejadian yang berlaku di muka bumi ni pun memang semua ikut jalan yang Dia da tentukan. Tinggal kita je nak berfikir di sebalik semua yang berlaku tu. Bukannya Allah buat semua benda suka-suka lalu kita pun ikut semuanya secara suka-suka saje...

Bila hati da jadi haru macam ni, mulalah fikir-fikir nak wariskan blog kepada sape-sape... Erkkkkk, awat nehhh???

"Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah lah hati menjadi tenteram..." [ar-Ra'd: 28]

P/S: Jaga kesihatan di hari raya ye semua...


9 comments:

kura said...

wariskan blog? Ala. sedih mcm ni.. jgn ckp mcm tu lg wo.

Lelaki Ini said...

bagus la ingt mati...
hehehe

cik heroin said...

Maila wriskan kt saye. ekekeke

FaKArePa!n said...

aik..dah nak tinggal wasiat ke SSS???

MaiRa QuEeN said...

hukhuk...nak nangis bace nie kak sunah...melawat sini...

sergeant keroro said...

huhuhu T__T

aizamia3 said...

betul.. kita tak tau bila kita akan pergi..

Dzarief Zuhdi said...

saya pun nak tumpang sedeyh bleh.. T__T

Niena Pengembara Ilahi said...

hati tenang bila menyebut nama Allah... ada ketaran di situ :)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.