BLOG ENCIK SUAMI

Monday, October 3, 2011

Bila Semua Mahu Mengubah Dunia



19 comments:

mas saari said...

betul tu...
orang berlumba nak ubah segalanya kat dunia ni tapi diri sendiri masih tak berubah kan?

Anonymous said...

moga kita sentiasa menjadi insan yg menerima hidayahNya....

:)

apa khabar adik sunah ?

diana said...

dunia akan berubah bila kita berjaya mengubah diri kita sendiri..

Tentang Kita said...

marilah kita berubah ke arah kebaikan bersama

JIJI YU said...

terbaik la akak sunah..wakaka

anamizu said...

mari berubah ke arah kebaikan..
yehhh! :P





salam kenal,
cik ana :)

Anum said...

good sharing
thanks

FaKArePa!n said...

tafsir ikt Inggeris.. nice..

niesa said...

Allah tidak akan mungubah nasib sesuatu kaum selagi mereka tidak berbuat demikian...

FasiHaH SupiaN said...

Benar....

aimie amalina said...

=]
ubah dn terus ubah
untuk DIA

Munna said...

berubah sikit demi sikit...insyaAllah =)

Ana Farhana said...

slm,akk mcm mna nk buat kotak yg boleh scroll ke bwh n ats dgn cpt ni ?

dlu akk ada tunjuk cara, tp da lpe da kt mne.


bole bg link entry tu x ? yg akk buat dlu.tq :)

qasehraihan said...

untuk jadi lebih baik kena berubah..hehe

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/10/berniagala-elok-elokjangan-tiru-patern.html

Gen2Merah said...

ole itu sama2 lah kita berubah ke arah kebaikan..

nuruashia ♥ said...

betul3..nobody wiling to change.!

ieyza afieyna said...

nice sharing.. ;)

betul tu.. Allah tidak akan mengubah sesuatu tu tnpa manusia itu sendiri untuk cuba untuk melkukan perubahan..

Novelgurl said...

betul tu..ubh diri sndiri dlu bru la dpt ubh orng len

maszull said...

salam sunah...betul ckp Noelgurl kat atas tu ubah diri sendiri dulu baru ubah diri org lain...:)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.