Epilog Silam...Milik Aku, Kau dan Mereka...

April 19, 2011




Dalam mengenang kisah hidup silam
Ku sedar dari kesilapan lalu
Tuhan beratnya dosa-dosaku
Masihkah ada ampunan buatku

Tuhan...Dalam menempuh hidup ini
Banyaknya dugaan datang menguji
Tuhan...Ada yang dapatku gagahi
Dan ada yang gagal kuhindari

Tuhan...Dosaku menggunung tinggi
Tapi taubatku tak kutepati
Tuhan...Rahmat-Mu melangit luas
Terlalu sedikit kubersyukur

Kini kukembali pada-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Mogakan terampunlah dosa-dosaku
Biarpun ujian melanda
Ku tetap berkasih pada-Mu
Kerna kuyakin kasih-Mu
Kekal tiada sudahnya...

-Epilog Silam (HAIKAL)-

Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapus kesalahan-kesalahanmu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, pada hari ketika Allah tidak menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama dengan dia; sedang cahaya mereka memancar di hadapan dan di sebelah kanan mereka, sambil mereka mengatakan: "Ya Tuhan kami, sempurnakanlah bagi kami cahaya kami dan ampunilah kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu".
[at-Tahrim: 8]

You Might Also Like

20 Comments

  1. terus yuyu muhasabah diri lepas bace entry akak ni :(

    ReplyDelete
  2. @y u y u Z u l a i k h a

    moga dosa-dosa lalu kita diampuni Allah...sama-sama muhasabah ye yuyu sayang...

    ReplyDelete
  3. Tuhan...Dosaku menggunung tinggi
    Tapi taubatku tak kutepati
    Tuhan...Rahmat-Mu melangit luas
    Terlalu sedikit kubersyukur



    kerdilnya diri ni....T___Tv



    tQ kak sunah...baca entry yuyu dan kak sunah bnyk buat saya muhasabah diri sndri...tQ sangat2

    ReplyDelete
  4. as salam..
    alhamdulillah..

    terima kasih =)
    moga niat dan usaha itu dipermudahkan-Nya..
    ameen..

    teruskan usaha selagi nyawa masih bersisa,ujian masih meliputi..

    ameen.

    ReplyDelete
  5. Mudah-mudahan Allah mengampunkan dosa-dosa ku juga sekalian umat

    ReplyDelete
  6. kita suka dgr nasyid.. aman je rase kan.. best2..

    ReplyDelete
  7. tacing sangat.. terima kasih Sunah berkongsi.. muhasabah diri Nadh ni.. moga2 semua jugak dapat kesedaran hendaknya. amin

    ReplyDelete
  8. moga Allah mengampunkan setiap dosa-dosa ku dan dosa ahli keluarga serta sahabat2 ku..

    ReplyDelete
  9. kena muhasabah diri ni..berapa byk dah dosa y kita buat

    ReplyDelete
  10. Hi awak. Sile datang dan follow kite tau!
    I oledi follow u….=)
    Between nice entry dan nice giler this belog!
    http://sharemyloves.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. erm ske lagu ni..dlu ske layan..hapal kot..

    ReplyDelete
  12. kerdilnya diri ni...

    mendalam sungguh liriknya..terus terasa diri kerdil ini hina dimata Nya...

    Tq kak sunah,buat entry ni..

    ReplyDelete
  13. lama tak dengar nasyid ni .. bes sgt mengusik jiwa ..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com