BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, April 19, 2011

Epilog Silam...Milik Aku, Kau dan Mereka...




Dalam mengenang kisah hidup silam
Ku sedar dari kesilapan lalu
Tuhan beratnya dosa-dosaku
Masihkah ada ampunan buatku

Tuhan...Dalam menempuh hidup ini
Banyaknya dugaan datang menguji
Tuhan...Ada yang dapatku gagahi
Dan ada yang gagal kuhindari

Tuhan...Dosaku menggunung tinggi
Tapi taubatku tak kutepati
Tuhan...Rahmat-Mu melangit luas
Terlalu sedikit kubersyukur

Kini kukembali pada-Mu
Mengharap maghfirah dari-Mu
Mogakan terampunlah dosa-dosaku
Biarpun ujian melanda
Ku tetap berkasih pada-Mu
Kerna kuyakin kasih-Mu
Kekal tiada sudahnya...

-Epilog Silam (HAIKAL)-

Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang semurni-murninya, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapus kesalahan-kesalahanmu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, pada hari ketika Allah tidak menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama dengan dia; sedang cahaya mereka memancar di hadapan dan di sebelah kanan mereka, sambil mereka mengatakan: "Ya Tuhan kami, sempurnakanlah bagi kami cahaya kami dan ampunilah kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu".
[at-Tahrim: 8]



20 comments:

y u y u Z u l a i k h a said... Reply to comment

terus yuyu muhasabah diri lepas bace entry akak ni :(

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@y u y u Z u l a i k h a

moga dosa-dosa lalu kita diampuni Allah...sama-sama muhasabah ye yuyu sayang...

Bella Bell said... Reply to comment

Tuhan...Dosaku menggunung tinggi
Tapi taubatku tak kutepati
Tuhan...Rahmat-Mu melangit luas
Terlalu sedikit kubersyukur



kerdilnya diri ni....T___Tv



tQ kak sunah...baca entry yuyu dan kak sunah bnyk buat saya muhasabah diri sndri...tQ sangat2

Sunah Mohammad said... Reply to comment

@Bella Bell

alhamdulillah...

... said... Reply to comment

as salam..
alhamdulillah..

terima kasih =)
moga niat dan usaha itu dipermudahkan-Nya..
ameen..

teruskan usaha selagi nyawa masih bersisa,ujian masih meliputi..

ameen.

Isteri Encek Bard said... Reply to comment

Mudah-mudahan Allah mengampunkan dosa-dosa ku juga sekalian umat

KyêrulL said... Reply to comment

(^___^)

Puan tia said... Reply to comment

kita suka dgr nasyid.. aman je rase kan.. best2..

mynameismy said... Reply to comment

mudah mudahan......

fRaMe+LenSeS said... Reply to comment

tacing sangat.. terima kasih Sunah berkongsi.. muhasabah diri Nadh ni.. moga2 semua jugak dapat kesedaran hendaknya. amin

dwaty said... Reply to comment

amin...

mizzkechique said... Reply to comment

moga Allah mengampunkan setiap dosa-dosa ku dan dosa ahli keluarga serta sahabat2 ku..

Izamir Ridzwan said... Reply to comment

kena muhasabah diri ni..berapa byk dah dosa y kita buat

Natasha Farina Arifin said... Reply to comment

Hi awak. Sile datang dan follow kite tau!
I oledi follow u….=)
Between nice entry dan nice giler this belog!
http://sharemyloves.blogspot.com/

Miss Ran said... Reply to comment

erm ske lagu ni..dlu ske layan..hapal kot..

forever love said... Reply to comment

thnx akak...

alexa yussida said... Reply to comment

saya suka nasyid ni juga sis

mama comel said... Reply to comment

kerdilnya diri ni...

mendalam sungguh liriknya..terus terasa diri kerdil ini hina dimata Nya...

Tq kak sunah,buat entry ni..

Qaseh dalia adelia said... Reply to comment

lama tak dengar nasyid ni .. bes sgt mengusik jiwa ..

shahjiehan said... Reply to comment

....

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (51) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.