Komen Biar Ikhlas, Bukan Nak Kejar Nombor

April 11, 2011


Saya hairan benar dengan sesetengah pengomen. Ya, memang bagus kalau kita baca entry tersebut dan faham, kemudian tinggalkan komen. Berkongsi pandangan masing-masing bersama pembaca yang lain. Bertanya kalau ada yang tak faham dalam entri tu.

Tapi...sangat pelik dengan keletah pengomen yang mengejar nombor. Kerana melihat nombor kat cloud dah jauh benar dari yang paling banyak komen, maka mahu mengejar semula tempat tu supaya boleh duduk kat tempat pertama.

"Ehhhhhhhhhhhh, mana ada! Saya komen ikhlas ni..."

Oh, bukan camtu eh? Okie lah, mungkin bukan tu yang dikejar. Tapi suka saya nak ingatkan kat sini, blog saya bukan tempat nak spam komen banyak-banyak sekaligus. Susah saya nak carik komen kat entri-entri baru yang penting, kang terSPAM pulak semua komen sekali.

Bukan saya sorang je rasa pelik dengan komen-komen yang mengejar nombor ni, DIA ni pun rasa pelik jugak.

You Might Also Like

26 Comments

  1. kerenah manusia sunah.. mcm2.. layankan saje~ klu xnk lyn, endahkn.. dah byk yg tegur, tp diorang tamau dgr.. uhuk2~ T_T

    ReplyDelete
  2. sebenarnya tak faham...dah 2,3 kali baca entry ni...blurr sikit hari senin ni gaknye ct ni..hehe

    ReplyDelete
  3. @c-tea

    ahahah~ tak paham ye...baca lagi sekali! :p

    ReplyDelete
  4. biaselah tuh manusia kannn..pelik2 jeh

    ReplyDelete
  5. urmmm..block jer..errr..leh ker block??errrr

    ReplyDelete
  6. ehem ai terase...haha


    sbb paling byk..

    tp suke nk gtau yang bile org berbudi kite berbahasa...
    org mengomen kite membls...

    nk bnding sunah komen kt blog rase sgn lak..byk sgt...sampai kene tinggalkan komen kat shoutmix tu...hehe

    ReplyDelete
  7. @elinLARH

    manusia kalau tak pelik bukan manusia..ahahaha~ boleh gitu? :p

    ReplyDelete
  8. adeh akak baca 4 kali baru paham... lambat pick up sket

    ReplyDelete
  9. @AdyBudika

    err..tak tau lak boleh block ke tak..huhuhu

    ReplyDelete
  10. @Miss Ran

    jangan risau dear..i tau u tak macam ni..

    ReplyDelete
  11. Komen nombor 16 dah datang..huhuhu.

    ReplyDelete
  12. kejar top commentor ye?
    ceyt. ala. klu kite mmg minat nak masuk blog tuh xpndang ye sume tuh... yg penting entry bagus!

    n that's my reason why i'm here now!;)

    ReplyDelete
  13. @mynameismy

    yup. tak pandang semua tu sepatutnya..kalo da memang kat situ, takpe lah..rezeki kita..

    thanks my..:)

    ReplyDelete
  14. rezeki blog,

    memberi dan menerima ;)
    saya pun memang suka komen.
    hehe~. si momoy pun, gila komen. habis penuh inbox. adoi

    be positive =)

    ReplyDelete
  15. ada gak yang macam tu ye?

    Mas tak trylah pulak letak gadget top commentator tu, so tak taulah sape komen paling banyak! hehehehe

    ReplyDelete
  16. dh baca berulang kali still xpaham =p act kejar no apa eh ? sori anis slow sket bab nih =p

    ReplyDelete
  17. 1st komen!! yes2!!



































    gini ek gayanya?? hahahaha.. annoying sungguh!

    ReplyDelete
  18. pulak dahh..
    ehmm..cik pulau ni kejar no ke??
    kejar no tu cane??
    tak paham.. lalala~

    ReplyDelete
  19. 1st time komen sini..
    ni yg 1st,2nd,etc tu ea?
    huhu

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com