Masih Jauh...

June 14, 2011


u n d e r t o w by ~bmjones on deviantART

Perjalanan ini masih panjang
Penghujungnya juga masih belum pasti
Hanya langkah kaki yang terus berjalan
Akan sampai ke destinasi akhir...

P/S: Maaf kerana tiada update untuk kamu...

You Might Also Like

21 Comments

  1. jauh sngat ke cik sunah?hehe..ye..tp bukan benda di hadapan yang paling jauh..benda yang dibelakang kita paling jauh..masa yang dah berlalu.buat mcm mane pun kita tak kan dapat putar masa yang dah berlalu..=)

    ReplyDelete
  2. @al_hakim

    yup, masa lalu tu memang jauh...imam al-Ghazali kan.. :)

    ReplyDelete
  3. insyaALLAH la sampai nati..

    ReplyDelete
  4. yup selagi kita belum jumpa jalan yang harus dituju selagi tulah kita berjalan dan terus berjalan memandang kehadapan tapi jangan lupa kisah yang pernah berlaku di belakang ;))

    ReplyDelete
  5. selagi hayat dikandung badan. selagi itu perjalanan masih belum berakhir :)

    ReplyDelete
  6. ni update yang sangat motivational.haha

    ReplyDelete
  7. kematian adalah satu pengakhiran

    ReplyDelete
  8. bese lah bile mati akal nak berblog ..:)

    ReplyDelete
  9. hi there..i have just followed your blog and i hope you can follow me back :-)

    ReplyDelete
  10. belajar dri yg di belakang , supaya kita lebih bersedia untuk maju ke depan..

    ReplyDelete
  11. teruskan melangkah, teruskan perjuangan....

    ReplyDelete
  12. hmm betul, perjalanan hidup masih jauh, cuma noktahnya kita tak pasti sampai di had mana...moga kita dipanjangkan usia....maaf menulis dengan perasaan ketat...

    ReplyDelete
  13. perjalanan hidup belum berakhir selagi kita masih hidup...ia cuma akan beakhir apabila mati menjemput kita!

    ReplyDelete
  14. “Jadilah kamu di dunia seperti orang asing atau orang yang sedang musafir” (HR Bukhari).
    Dalamhadits lain: ”Untuk apa dunia itu bagiku? Aku di dunia tidak lebih dari seorang pengendara yang berteduh dibawah pohon, kemudian pergi dan meninggalkannya” (HR At-Tirmidzi)

    ReplyDelete
  15. masa yang berlalu juga telah jauh kita tinggalkan.. setiap kenangan menjadi memoir dalam hidup kita... apa yang pelu kita lakukan untuk perjalanan kehadapan ialah jangan berputus asa, berusaha dan terus berusaha

    ReplyDelete
  16. Mulanya penuh sukar
    Keyakinan teguh sendirian
    Di bangkitkan sama teman-teman
    Harungi suatu tujuan

    Perjalanan masih jauh
    Kemanisan menunggu ayuh
    Masih penuh kesukaran
    Namun yakin berkumpulan
    Membangkitkan semangat tujuan
    Mewarnakan kemanisan
    Demi kemanusiaan

    ReplyDelete
  17. Dalam melangkah melalui perjalanan yang jauh itu, sesekali kita perlu menoleh juga ke belakang, mengimbau dan mengenang pengajaran yang boleh dijadikan pedoman...

    ReplyDelete
  18. jauh utk kawen

    sunah yu ni kannnn...grrrr

    yu kawen dlu br ai=P

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com