BLOG ENCIK SUAMI

Tuesday, June 14, 2011

Masih Jauh...


u n d e r t o w by ~bmjones on deviantART

Perjalanan ini masih panjang
Penghujungnya juga masih belum pasti
Hanya langkah kaki yang terus berjalan
Akan sampai ke destinasi akhir...

P/S: Maaf kerana tiada update untuk kamu...


21 comments:

al_hakim said...

jauh sngat ke cik sunah?hehe..ye..tp bukan benda di hadapan yang paling jauh..benda yang dibelakang kita paling jauh..masa yang dah berlalu.buat mcm mane pun kita tak kan dapat putar masa yang dah berlalu..=)

Sunah Mohammad said...

@al_hakim

yup, masa lalu tu memang jauh...imam al-Ghazali kan.. :)

angah said...

insyaALLAH la sampai nati..

::contengan hati::)) said...

yup selagi kita belum jumpa jalan yang harus dituju selagi tulah kita berjalan dan terus berjalan memandang kehadapan tapi jangan lupa kisah yang pernah berlaku di belakang ;))

sergeant keroro said...

selagi hayat dikandung badan. selagi itu perjalanan masih belum berakhir :)

syaimz said...

ni update yang sangat motivational.haha

amiYo said...

kematian adalah satu pengakhiran

♥ Jieha lu'lu ♥ said...

bese lah bile mati akal nak berblog ..:)

Andrik McVean said...

hi there..i have just followed your blog and i hope you can follow me back :-)

::blog anak jawer:: said...

belajar dri yg di belakang , supaya kita lebih bersedia untuk maju ke depan..

FasiHaH SupiaN said...

teruskan melangkah, teruskan perjuangan....

Mat Gebu said...

hmm betul, perjalanan hidup masih jauh, cuma noktahnya kita tak pasti sampai di had mana...moga kita dipanjangkan usia....maaf menulis dengan perasaan ketat...

mas saari said...

perjalanan hidup belum berakhir selagi kita masih hidup...ia cuma akan beakhir apabila mati menjemput kita!

bersama kak Es said...

“Jadilah kamu di dunia seperti orang asing atau orang yang sedang musafir” (HR Bukhari).
Dalamhadits lain: ”Untuk apa dunia itu bagiku? Aku di dunia tidak lebih dari seorang pengendara yang berteduh dibawah pohon, kemudian pergi dan meninggalkannya” (HR At-Tirmidzi)

mynameismy said...

sob sob...

Isteri Encek Bard said...

masa yang berlalu juga telah jauh kita tinggalkan.. setiap kenangan menjadi memoir dalam hidup kita... apa yang pelu kita lakukan untuk perjalanan kehadapan ialah jangan berputus asa, berusaha dan terus berusaha

Faris Adli said...

Mulanya penuh sukar
Keyakinan teguh sendirian
Di bangkitkan sama teman-teman
Harungi suatu tujuan

Perjalanan masih jauh
Kemanisan menunggu ayuh
Masih penuh kesukaran
Namun yakin berkumpulan
Membangkitkan semangat tujuan
Mewarnakan kemanisan
Demi kemanusiaan

Kuasai minda said...

Dalam melangkah melalui perjalanan yang jauh itu, sesekali kita perlu menoleh juga ke belakang, mengimbau dan mengenang pengajaran yang boleh dijadikan pedoman...

Miss Ran said...

jauh utk kawen

sunah yu ni kannnn...grrrr

yu kawen dlu br ai=P

JIJI YU said...

takperw la aku paham..eheh

NadiRah said...

betul3!!!

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.