Nak Dibuang Sayang, Nak Dimakan Pahit? Apa Tu???

August 27, 2011

Semalam borak-borak dengan Puteri Katek. Dalam borak-borak tu dia sebut ayat kat atas ni. Woooo~ Bermadah pujangga pulaksss dak kecik ni. Macam mana boleh terkeluar ayat tu? Leh rujuk entri Puteri Katek yang ini --> NAK BUANG SAYANG, NAK MAKAN PAHIT..

Nak dibuang rasa sayang... Nak ditelan rasa pahit... Rasa-rasa kamu ibaratnya macam ape eks?

Adakah itu cinta?

Bak kat orang, cinta itu menyakitkan. Kerana sakitnya bila bercinta, segala yang pahit itu sangat susah untuk ditelan. Kerana manisnya juga bila bercinta, segala yang manis itu sayang pula untuk dibuang. Kerana rasa itu, jadilah manusia sebagai pencinta yang setia. Biar dilanda ombak badai menggunung sekalipun, tetap cinta selamanya.


Subhanallah... Indah kan rasa cinta yang Allah tanam dalam hati-hati manusia? Cinta kepada Allah, cinta kepada Rasul, cinta kepada ibu bapa, cinta kepada diri sendiri, cinta kepada manusia, cinta kepada makhluk lain...

Lagi indah kalau cinta itu didasarkan kerana Allah.

P/S: Cinta di Aidilfitri...tentu lebih banyak kisahnya.

You Might Also Like

10 Comments

  1. mama sunah.. kalo kite kan, kite korek makan almond je..hehe.. tepung die buang ahh

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya !!
    hari untuk kita bersuka ria !
    :)

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan.. jemput singgah my blog (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca pengalaman saya mengembara di 46 buah negara .. :)

    ReplyDelete
  4. cinta di aidilfitri?

    btw, selamat hari raya... :)

    ReplyDelete
  5. lagi indah kalau cinta itu didasarkan kerana Allah. - LIKE :0

    ReplyDelete
  6. Cinta kepada Allah insyaAllah, Allah akan lebih kasihkan kita

    ReplyDelete
  7. like...CINTA PADA ALLAH CINTA SEJATI KEKAL ABADI...selamat hari raya

    ReplyDelete
  8. cinta.. ;) Kerana ALLAH. hebat.. ;D

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com