BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, July 17, 2011

Jangan...!


don't give up by ~missxelena on deviantART

Jangan pernah berhenti berusaha, Hasunah!


"Aku perkenankan doa orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu." [al-Baqarah: 186]

"Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Kuperkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu (berdoa kepadaKu) akan masuk neraka jahanam dalam keadaan hina dina." [al-Mukmin: 60]

"Barang siapa diantara kalian telah dibukakan baginya pintu doa, pasti dibukakan pula baginya pintu rahmat, dan tidaklah Allah s.w.t diminta sesuatu yang Dia berikan lebih Dia senangi dari pada diminta kekuatan, sesungguhnya doa itu bermanfaat baik terhadap apa yang terjadi maupun belum terjadi, maka hendaklah kalian berdoa." [HR Tirmizi]


..kerana Dia melihat pada usaha KITA yang berterusan...


P/S: Maaf, tak sempat nak balas jejak kamu semua... Masih di Kuching.


12 comments:

K O R I E said...

sapa yg jaga cici kt rumah ?
mesti cici rindu dgn akak ..
kena beli oley-oley unt cici bila balik nt..
hee.. oley2 unt korie pun apa salahnya ?

oley2 dari en.adi budika xdapat ;(
pepun. aka jga diri ok!
salam.

Syafiq Salim said...

lame tak menyinggah di blog petak2 ni...hihi

dah maju skrg hehs... :D

agaknya bila dpt jumpe cik sunah ni yerk, bt gathering skli lgi for utm blogger awal sem nnti, at the same time sempena raya... cam niche gitu...haha....

amacam ??

Kalamhati said...

Yup..jgn pernah lelah utk meminta dgn Allah..namun harus berusaha kan..

kirum salam ngan org kuching..hehe

Подтверждаю said...

as salam..
alhamdulillah..
ya! teruskan! berusaha! berusaha!
hoho~dah macam mendayung bot naga ramai2 pula

;)

erk.nama sunah. hehe

FasiHaH SupiaN said...

masih di Kuching ye kak? gunakan masa yg ada sebaiknya..:)

Niena Pengembara Ilahi said...

thanks krna mengingatkn... (~.~)

moga sntiasa selamat :D

eddy syrol said...

mmg kita tak boleh pututs berdoa, sbb doa tu sebenarnya satu bentuk usaha juga... usaha kerohanian....




SUMBANG MAMBANG

MEMBEBEL TIME

tamlegend said...

doa senjata dan obat yang paling mustajab

cik pulau said...

pasti merinduimu wahai kembar..^^,

Iffah Afeefah said...

Hasunah, entah kenape entry ni mcm menarik ai utk tnye lebih lagi..nnti blik johor kite ym..take cre dear

suhaili sarif said...

Jangan berhenti berusaha
Jangan berhenti berdoa
Jangan berhenti tawakal..

insyaALLAH akak doakan yg baik2 utk siti hasunah mohammad

sergeant keroro said...

usaha itu penting,

keputusan? satu ketetapan. apa yang terjadi, usaha harus didahulukan.

ending? dah ditetapkan, namun usaha itu yang menentukan nilai diri ini :)

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.