Saturday, July 30, 2011

Manusia Berubah...


Gambo amek kat SINI

Manusia berubah.

Percaya?

Kalau dulu orang tu suka durian, da besar ni dia tak suka durian.

Kalau dulu orang tu boleh berlari 200 meter tanpa semput, da besar ni 50 meter je pun da tercungap-cungap.

Kalau dulu orang tu berblogspot, sekarang dia da berdotcom. Erk!

Ya, manusia berubah. Pada sesuatu yang tertentu. Tapi bukan semua. Ade jugak yang sampai akhir pun tetap macam tu. Setia sokmo. Sebab tu saya sebut, "pada sesuatu yang tertentu" je.

Kadang-kadang perubahan tu perlu. Bila mana perubahan tu dari yang tak baik kepada yang baik. Tapi nak berubah dari yang tak baik kepada yang baik ni bukan mudah. Perlu pada pengorbanan seseorang individu tu. Banyak benda yang dia kena tolak ke tepi semata-mata untuk berubah jadi lebih baik dari dulu.

Ade jugak yang berubah dari positif kepada negatif. Hurmmm...yang ni kita mintak agar kembali kepada jalan yang betul. Kita pun tak mampu nak pegang hati semua orang kan? Hati dia Allah pegang, perjalanan hidup dia, kaki dia yang melangkah...

Kalau satu hari nanti saya da bosan dengan blogging, macam mana? Err...

18 comments:
Write Comments
  1. kalau sunah dah bosan berblogging..
    nnti soh CMG ketuk ngan senduk ...hahha

    ReplyDelete
  2. mintak lah berubah jadi baik dan mintak lah perubahan itu kekal.. :D
    jgn mintak tukar jadi atromen sudah..hehe

    ReplyDelete
  3. jgn berubah baik di bulan puasa jerrr...bila lepas puasa wat mcm biasa jerr...adesss

    ReplyDelete
  4. kalau dah bosan berblogging, boleh ber vlogging pulak =)

    ReplyDelete
  5. kalo ko dah bosan..ko gitau aku ye..aku ambik alih

    ReplyDelete
  6. kak sunah!!!! camne leh perasan ni??hahahaha =p

    ReplyDelete
  7. sys jgn laa bosan blogging,,nty kak limah rendu sys haaa :(

    ReplyDelete
  8. mmm... berubah dari nuffnang ke adverlets. ok... kak, tengs for da info =)

    ReplyDelete
  9. perubahan yang positif tu bagus..
    tapi bila kita berubah ke arah yang positif ada yang tak berapa suka..
    mula la ada bunyi2 kata makin kerek la hape..
    padhal tak de kerek mana pun..
    cuma mungkin perubahan positif kita tu akan menggugat kedudukan dia..
    heheheh

    ReplyDelete
  10. yup .. semua pasti berubah ~ yang setia pun boleh jadi curang , yang curang boleh jadi setia ...
    apa2pun berubah lah ke arah kebaikan dr berubah ke arah kejahatan .. miss u !
    kalau sunah rasa boring berblogging maknanya dah kawen lah tu hahaks

    ReplyDelete
  11. batul tu .
    manusia berubah ubah kan :)

    ReplyDelete
  12. owhh ni ke yg jadi bahan tu...hehehen amboi jiji nak amik alih ye??? wahhh nanti kene tukar jantina blog ni.hehe

    ReplyDelete
  13. sdgkan pantai boleh berubah

    inikan pula mnusia

    ermmm kejap je rase tu

    ReplyDelete
  14. hehehehe...sunah da dengar lagu jangan pernah berubah?
    ok xde kaitan dengan entry.hehe

    akak nak sgt2 berubah kpd yg x baik kpd lebih baik..huhu
    plg tkt berubah dr baik kpd x baik T.T

    ReplyDelete
  15. hehe, kena kawin baru leh dapat mood berganda ni XD

    ReplyDelete
  16. ok... tq kak... da sampai mase bertukar arah, berpaling tadah... jom ramai2!from nuffnang to adverlets. It seems the chance cannot be pluck twice. ahahaaa

    ReplyDelete
  17. wahh.. ina dah berdotcom la..

    memang takleh blah komen ostad jiji..

    ReplyDelete
  18. everybody changing and i dont knw why...

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com