BLOG ENCIK SUAMI

Saturday, July 30, 2011

Manusia Berubah...


Gambo amek kat SINI

Manusia berubah.

Percaya?

Kalau dulu orang tu suka durian, da besar ni dia tak suka durian.

Kalau dulu orang tu boleh berlari 200 meter tanpa semput, da besar ni 50 meter je pun da tercungap-cungap.

Kalau dulu orang tu berblogspot, sekarang dia da berdotcom. Erk!

Ya, manusia berubah. Pada sesuatu yang tertentu. Tapi bukan semua. Ade jugak yang sampai akhir pun tetap macam tu. Setia sokmo. Sebab tu saya sebut, "pada sesuatu yang tertentu" je.

Kadang-kadang perubahan tu perlu. Bila mana perubahan tu dari yang tak baik kepada yang baik. Tapi nak berubah dari yang tak baik kepada yang baik ni bukan mudah. Perlu pada pengorbanan seseorang individu tu. Banyak benda yang dia kena tolak ke tepi semata-mata untuk berubah jadi lebih baik dari dulu.

Ade jugak yang berubah dari positif kepada negatif. Hurmmm...yang ni kita mintak agar kembali kepada jalan yang betul. Kita pun tak mampu nak pegang hati semua orang kan? Hati dia Allah pegang, perjalanan hidup dia, kaki dia yang melangkah...

Kalau satu hari nanti saya da bosan dengan blogging, macam mana? Err...


18 comments:

bersama kak Es said...

kalau sunah dah bosan berblogging..
nnti soh CMG ketuk ngan senduk ...hahha

Dzarief Zuhdi said...

mintak lah berubah jadi baik dan mintak lah perubahan itu kekal.. :D
jgn mintak tukar jadi atromen sudah..hehe

azlanmatt said...

jgn berubah baik di bulan puasa jerrr...bila lepas puasa wat mcm biasa jerr...adesss

aiman said...

kalau dah bosan berblogging, boleh ber vlogging pulak =)

JIJI YU said...

kalo ko dah bosan..ko gitau aku ye..aku ambik alih

~..Lesung Batu..~ said...

kak sunah!!!! camne leh perasan ni??hahahaha =p

nuruashia ♥ said...

sys jgn laa bosan blogging,,nty kak limah rendu sys haaa :(

Adhwa Yahaya said...

mmm... berubah dari nuffnang ke adverlets. ok... kak, tengs for da info =)

diana said...

perubahan yang positif tu bagus..
tapi bila kita berubah ke arah yang positif ada yang tak berapa suka..
mula la ada bunyi2 kata makin kerek la hape..
padhal tak de kerek mana pun..
cuma mungkin perubahan positif kita tu akan menggugat kedudukan dia..
heheheh

Qaseh dalia adelia said...

yup .. semua pasti berubah ~ yang setia pun boleh jadi curang , yang curang boleh jadi setia ...
apa2pun berubah lah ke arah kebaikan dr berubah ke arah kejahatan .. miss u !
kalau sunah rasa boring berblogging maknanya dah kawen lah tu hahaks

Wani said...

batul tu .
manusia berubah ubah kan :)

FasiHaH SupiaN said...

owhh ni ke yg jadi bahan tu...hehehen amboi jiji nak amik alih ye??? wahhh nanti kene tukar jantina blog ni.hehe

Iffah Afeefah said...

sdgkan pantai boleh berubah

inikan pula mnusia

ermmm kejap je rase tu

Suhaili Sarif said...

hehehehe...sunah da dengar lagu jangan pernah berubah?
ok xde kaitan dengan entry.hehe

akak nak sgt2 berubah kpd yg x baik kpd lebih baik..huhu
plg tkt berubah dr baik kpd x baik T.T

sergeant keroro said...

hehe, kena kawin baru leh dapat mood berganda ni XD

Adhwa Yahaya said...

ok... tq kak... da sampai mase bertukar arah, berpaling tadah... jom ramai2!from nuffnang to adverlets. It seems the chance cannot be pluck twice. ahahaaa

cik pulau said...

wahh.. ina dah berdotcom la..

memang takleh blah komen ostad jiji..

tamlegend said...

everybody changing and i dont knw why...

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.