BLOG ENCIK SUAMI

Sunday, July 24, 2011

Paaak.....


In our dreams by *wchild on deviantART

Saya melangkah ke dapur dan menghampiri sinki. Tak perasan apa-apa yang pelik. Tiba-tiba kaki macam tersepak sesuatu. Menunduk ke bawah, ternampak dua lembaga kecil. Mengamok lembaga-lembaga tu. Kaki diserang. Digigit sampai berdarah. Cuba mengalihkan kaki. Diserang juga. Entah kenapa saya tak lari saja dari situ, saya tak tahu. Saya duduk mencangkung dan menangkap salah seekor dari lembaga itu. Kemudian, seekor lagi. Lembaga tersebut meronta-ronta dalam genggaman, terlepas bila ia cuba menggigit tangan pula. Yang seekor lagi pun cuba menggigit tangan yang menggenggamnya. Saya tangkap semula lembaga yang terlepas tadi bila ia mahu meneruskan operasi menggigit kaki yang dah luka berdarah. Saya rapatkan kedua-duanya sambil memegang erat bahagian kepala, bimbang kalau-kalau ia cuba menggigit tangan lagi.

"Pak... Pak..." Saya panggil bapak. Tak bersahut, sedangkan bapak ada di ruang tamu tadi.

"Pak..." Saya kuatkan lagi suara... Bapak masih tidak muncul.

"Paaak......" Saya rasa mahu menangis. Kenapa bapak tak datang-datang. Saya sudah tidak mampu untuk menahan usaha lembaga-lembaga itu. Tak mampu! Penat memegang mereka begitu, akhirnya saya lepaskan sambil menjerit...

Terjaga dari tidur. Dada panas seperti selalu bila terbangun dari mimpi 'menakutkan'.

***


aq mimpi di gigit tikus,,,
artinya apa y,,,???
onrassu, on March 19, 2010 at 4:49 am said:

akan menghadapi orang yang akhlaknya kurang baik, waspada dan banyak berdo’a, semoga tidak trjadi. segala apapun yang trjadi pasti ada hikmahnya.

***

Bermimpi bermain-main dengan tikus. Artinya, akan dipermainkan oleh orang yang memusuhi kita.
Bermimpi membunuh tikus. Artinya, akan bisa mengalahkan lawan.
Bermimpi melihat tikus berjalan menuju jalan. Artinya, akan mendapatkan pertolongan dari orang budiman.
Bermimpi melihat tikus berlari. Artinya, akan menerima kabar yang menyenangkan.

***
Mimpi itu mainan tidur... Wallahu'alam...


29 comments:

Iffah Afeefah said...

peliknya mimpi tu

mimpi yu ke

nk jmpe lg

FasiHaH SupiaN said...

betul tu..mimpi mainan tidur...tafsiran mimpi tu boleh percaye ke?

tamlegend said...

ni sah tidur tak basuh kaki dulu ni...

zieyra chomot said...

tido basuh kaki tak ? huhu . thengss kongsi info (:

||aLeaSaRa|| said...

slm ahad!itu mainan tidur.banyakkan zikir supaya jiwa rasa tenang.jgn terlalu percayakan tafsir mimpi kerana hanya Allah yg tahu di sebalik setiap kejadian.....

mama comel said...

Qila selalu mimpi tengok tikus lari2 sebab dalam dunia nyata pun qila selalu tengok tikus lari..diorg tu suka lari cari makan dekat sebelah rumah qila. mugkin tu yg terbawak2 dlm mimpi...

mas saari said...

memang mimpi mainan tidur tapi kadangkala ada benarnya kan?

::blog anak jawer:: said...

semua berkait dengan tikus...kalau mimpi kene makan dengan tikus..hehe

kiera'sakura said...

kira selalu lupa mimpi ape.. hihihi :p

NUR said...

sunah..
baca doa tak sebelum tidur?..
basuh kaki?
amik wuduk?

sergeant keroro said...

mimpi itu mainan tidur, mimpi juga satu petunjuk :)

kiwi said...

kalau mimpi jumpa ular pulak, ada orang kata: ada yang cuba hantar sihir pada kita. betul ke?

aiman said...

mimpi tikus.. kalau mickey mouse?.. tapi kalau mimpi anjing,kucing,ular or kala jengking hitam.. itu jin.. menurut org berpengalaman la.. :)

http://aimankesah.blogspot.com/2011/07/kursus-gangguan-makhluk-halus.html

H.J said...

semua itu mainan tido..yg penting be positif

Aina said...

penah tak mimpi di patuk ular??? hehe berdebar2 dalam hati

syarifahsidrus said...

lembaga tu tikus ke?
moga tak ada apa2 ye :)

ghab van hal said...

mimpi memang mainan tidur. memang ada tafsiran mimpi. kadang-kadang mimpi tu terbawa-bawa sampi ke jaga...=)

bersama kak Es said...

mainan dan juga signal...
kalau kerap mimpi haiwan berbisa.. atau baby banyakkan amal surah al-baqaroh :)

Take care dik

JIJI YU said...

mimpi je pon..

Dzarief Zuhdi said...

basu kaki, baca doa sbelom tido.. insyaAllah mimpi baik2 jer.. :D

Adzrien Shoppe said...

eiii... gelinya kak liza rasa..

fRaMe+LenSeS said...

wallahualam. boss mimpi ka? ummm

fRaMe+LenSeS said...

apa pn mendoakan terbaik wat bos. n keselamatan boss. ;)

mcm ni lah said...

kalo mimpi basah tu mcm ne tu ?

aimie amalina said...

aiyakkkk~
akak..apakah?
moga baik2 aje ye..
insyaAllah =)

cik pulau said...

tak mimpi tikus..
tapi ada orang cakap... idung sy kena gigit kat tikus,.
sebab tu takde idung kat doodle tu.. hahaha

suhaili sarif said...

eh 1st time dengar psl mimpi mcm ni sunah..

aDisH.sHidA said...

kalau mintak ular patuk cmne ye adikecik....hehee..

zuwaidah said...

mimpi tu cuma mainan tidur, tapi adakalanya mimpi itu sebagai satu petanda.

Novelog Miss Ran: Aku, Dia, dan Paparazzi

Kuntuman Sakura

Blog (167) Blog Review (110) Blogger (57) BM (17) Books (26) Cerpen (14) Cici (41) cinta (34) Dakwah (65) Eh Ustazah (42) gathering (8) iklan (24) Info Sihat (26) Jalan-jalan (47) lirik (22) Motivasi (52) muhasabah (34) Nukilan Jiwa (55) Palestine (21) perkahwinan (38) Puisi (45) Puisi Islamik (15) Ramadhan (21) Review Filem (3) Sakura (33) Tazkirah (87) Tutorial (27) WordlessWednesday (54)
Ini adalah blog peribadi. Sebarang pendapat yang saya nukilkan di sini adalah dari saya sendiri, tidak melibatkan sesiapa kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya. Sebarang COPYPASTE dari laman Sunah Suka Sakura dot com adalah dibenarkan dengan syarat dikreditkan ke blog ini. Sama-sama menyebarkan perkara yang bermanfaat. Terima kasih.