Monday, July 11, 2011

Pasar Malam Taman Teratai


Hari ni hari Isnin.

Macam biasa, mesti hosmet ajak gi pasar malam kat Taman Teratai ni (dekat dengan simpang empat lampu isyarat Taman Pulai Perdana). Kalau bulan puasa, lagi ramai orang datang ke sini untuk beli juadah berbuka. Tadi kitorang gi lebih awal dari selalu, so tak berapa ramai orang. Selalunya nak dekat-dekat maghrib tu la ramai orangnya. Ape ade kat sini eks? Jom kita tengok gambor je lah yeee...

Ade makanan... Hosmet beli bebola tuu...

Air tebu kat sini memang mabeles!!! 1 cawan RM 1.50, ade jual dalam botol gak...

Ade kebab...

Megi goreng RM 1.50 satu tapau...

Ade kentang spring... Kat pasar tani Taman Sri Pulai hari Ahad pun abang ni ade... Hehehe...

Nasi ayam madu... Nasi lemak dia sedap!!! Tak ingat harga bape... =.=

Kalo nak beli barang dapur pun boleh jugak kat sini...

Buah-buahan pun ade...

Barang yang 1 barang RM 3.00, 3 barang RM 5.00... Err...betul ke ni?

Baju-baju pun ade gak kat hujung-hujung...

BAJU TIDO PUN ADE GAKKKK!!!!!! Nasib bek tak berapa nak menarik hati... =.=

Pegawai Penguatkuasa MPJBT pun ade...ops! Hahaha~ Diorang buat pemeriksaan permit tadi...

Haa... Macam-macam ada kan? Apam balik sedap pun ada, tapi gambar blurr lak tadi, ye lahhh... Amek guna henfon murah (yang masih rosak...ggrrrr!) jee... Ramai betul peniaga, Melayu, Cina India semua ada... Jadi pandai-pandailah pilih gerai, kalau nak beli makanan, pilih peniaga yang nampak beriman, bak kata sorang senior dulu. Hehehe... Kenapa kena pilih yang nampak beriman? Orang macam ni kita tau lah dia jaga solat dan kebersihan dalam makanan tu, insya'Allah... :)

P/S: Selalunya datang sini, mesti tercari-cari tempat diorang solat. Selalu tertanya-tanya, macam mana & bila agaknya diorang solat Maghrib?

29 comments:
Write Comments
  1. sangat lama tak pergi pasar malam.. meriahnya terasa.. :D

    ReplyDelete
  2. Taman Sri Pulai ni dekat mana ea ?

    ReplyDelete
  3. pasor malam apenye petang2 lagi dah ade ni..

    tapi kan aku kalo tgk kebab kat mesia mesti aku gelak..tak menjadi langsong..sebab besenye tu bukakn kebab kalo kat negara arab..

    ReplyDelete
  4. hehe, suka p pasar malam nak cari putu piring. tapi skg ramai dah tak jual kak, :p

    ReplyDelete
  5. kak suka gak kesana, masa kak stay kat senai....
    sana mmg meriah

    tulah kan,mana agaknya surau?
    em...................

    ReplyDelete
  6. @Rafidah Farhana

    taman belakang UTM Skudai... belah kolej 16,17..

    ReplyDelete
  7. stokin ada x? stokin akak da koyak .. ^^

    ReplyDelete
  8. @JIJI YU

    dia kan prepare dari awal petang ostad...ko bakpe typo tu??? "bukakn" tu ape? bukan eh... :p

    ReplyDelete
  9. erk sentap pulak

    betol2


    tp ai kalo da suke main beli je

    tu jahat semacam je

    ReplyDelete
  10. hahaha gugu lbh tertarik ngan gambar kt bahagian atas tuh.. sodap lorhh..

    ReplyDelete
  11. aduh...terliur tgk meggi goreng!

    ReplyDelete
  12. oo..kalau kat tempat saya..ada 1 barang 1 ringgit.hehheehe...

    ReplyDelete
  13. n rancangan jln2 cr mkn ke hape? hehe

    ReplyDelete
  14. peniaga2 tu kne bg akak komisyen ni..tlg promote..hehe

    ReplyDelete
  15. dorang solat sambil berdiri kot..hehe sumer tu terpulang kpd diri masing2..yg berniaga kalu tak solat..pe pekdah rezeki yg dpt tu kan..

    akak kalu gi pasar malam 1st yg dicari adalah apam pulang (balik)..hehe

    ReplyDelete
  16. as salam..
    wah! taman pulai jaya. pergi waktu tak ramai, seronok. kalau dah ramai bersesak2, boleh pening kan.
    huhu..

    solat? wallahua'lam.mana tau depa punya perjalanan,lebih 90 km.maka dah buat awal2? dulu pernah tengok masa insyak, solat dalam lori yang ada kanas tu.

    tak pun kan, dia tukar 'shift'. sorang pegi solat, sorang jaga.
    eh. he. macam pakcik ni. main teka2 lak =p

    jiji tu guna slang apa. bukakn?apa tu? makaroni?? hehe

    ReplyDelete
  17. dah macma rancangan jalan2 cari makan pulak..hehe

    ReplyDelete
  18. diorang solat jamak je..haha

    ReplyDelete
  19. huuu..kak sunah..ble x terbg kan kite skrg...?waa..rindunye dgn UTM.,dgn JB..dgn sekudai..hahaha,,dulu..pas mengajar kat umah anak sedara dr rubita mest singgah sini beli pape kat paso..waa..huhu..rindu T___T

    ReplyDelete
  20. tengok mee & air tebu tu, teringat pasar ramadhan dah dekat...

    ReplyDelete
  21. tiba2 tringin nak mkn tou fu fa lak...

    ReplyDelete
  22. meriahnyaaa..huhu
    ade ais krim goreng x kat sane
    slurrpp!!

    ReplyDelete
  23. dh lama tak g pasar malam tu..dekat jer dengan kangkar pulai kan..huhuhu

    ReplyDelete
  24. ni kat mane eh??

    keluar exit ktgb tu eh?

    ReplyDelete
  25. depa semayang kat belakang van, sesapa nak makan AISKRIM GORENG pon ade, tapi brother ni biasa melompat tapak je, kejap atas, kejap bawah, tapi memang marvelous la rasa aiskrim goreng dia, rangup....

    ReplyDelete
  26. salam Semua, kawan yang jual aiskrim goreng tu, kitaorg solat kat belakang van je, klu sempat pegi solat kat kedai jual barang muslimah tu. so sorry pasal tapak pindah randah, xde lesen, cam gitu ler jawapnya, tapi InsyaAllah setiap minggu ade klu x sakit demam la

    ReplyDelete
  27. SALAM SEMUa, kawan ni yang jual aiskrim goreng tu, kami biasa semayang belakang van, numpan atas lori memember, x pon kat kedai jual barang muslimah kalau sempat la. pasal tapak pindah randah tu mintak maap la, peniaga x berlesen cam gitu la caranya.

    ReplyDelete

DISCLAIMER:

All content provided on this blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site.

The owner of this blog will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions are subject to change at anytime with or without notice.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com