Saya Makan Durian, Tapi... - Sunah Suka Sakura dot com

Post Top Ad

Thursday, July 21, 2011

Saya Makan Durian, Tapi...


Tapi saya tak makan durian putih.

Hahaha~ Sebenarnya kecik-kecik dulu saya makan je durian. Durian yang kamu semua biasa-biasa makan tu. Durian putih. Tapi bila da besar ni da tak berapa nak makan. Err... Sebab fobia. =.= Dulu masa sekolah rendah, pernah sahur makan durian, then sampai lerrr waktu berbuka bau durian tu tak hilang-hilang. Lama-lama jadi tak suka lak ngan durian. Kalau mak ngan bapak beli pun, makan seulas je. Kalau lebih-lebih kang jadi pening, kadang-kadang da besar ni hidu bau dia je pun leh pening. =.=

Tapi...ada gak durian yang saya suka makan! Haa...pelik tak? Adehhh... Ntah nape camni, saya pun tak tahu. Tadi petang baca entri wordless wednesday kak Ayu kat SINI pasal durian, then tiba-tiba tergerak nak carik nama durian yang saya suka ni. Search kat google, terussss keluar entri kak Hasue...! Orang sarawak! Patutlahhhh...hahaha~ Nak tau durian mana yang saya suka? Yang dalam gambar kat bawah ni...

Gambar dari blog kak Hasue~

Orang Sarawak panggil durian oren ni durian otak udang. Sangat sedapppppppp!!! Da pernah tengok dan rasa tak? Kalau nak tengok lagi gambar lain, sebab ada lagi satu jenis durian yang lebih kurang sama macam ni kat entri kak Hasue, klik SINI ye~ :D

Err...agak-agak family kat rumah tu baca tak entri ni ye...kang ade gak kene sound ngan mak...=.=

33 comments:

  1. ada jugak ke durian nama otak udang..ehehe

    ReplyDelete
  2. hurm saya xsuka jugak mkn durian nie...
    tp kalau ada depan mata tue makan ja la kan barang seulas dua..
    ntah la.. kadang2 pelik tgk ramai yg suka mkn durian..
    ntah apa yg sedap ngat ngan benda alah tue
    hahaha
    selera masing2 kan...

    ReplyDelete
  3. pehhh..cm x penah mkn jek lag nih..x leh jadi ni..kene p cri ni..heheeh

    ReplyDelete
  4. huwaaa sangat tak boleh kawan dengan durian ni T_T ada sebakul dekat rumah rasa tersiksa grr

    ReplyDelete
  5. ayie xkisah durian apa2 pon tpi tak boleh makan bnyk2..grenty peninglah esok jadinyer..btw, memang kuning sgt durian tu..

    ReplyDelete
  6. akak .. adik x bise ar makan durian huhuhu

    ReplyDelete
  7. durian otak udang..kami pggl juga durian tembaga...akak mmg mkn durian kuning dan oren dik.

    ReplyDelete
  8. wah peliknye doyan ni tak pnh nmpk pn apa beza rase die dgn doyan lain ek?

    ReplyDelete
  9. tak pernah dgr durian udang...kuning betul.. dah mcm warne nangka...

    pelik la...ade sahur makan durian...hehehe

    ReplyDelete
  10. nampak oren di situ.....nampak cam sedap..........ad kat sarawak je ke??

    ReplyDelete
  11. Erkk..pcm tak pernah lah rasa, berbeza ke dgn durian biasa?..kaler dia lawa.....

    ReplyDelete
  12. wah...memilih...durian otak udang ni tak berbau ke cik sunnah...?ahaks

    ReplyDelete
  13. sy suke makan durian... hihi .. :)

    ReplyDelete
  14. tak pernah lagi rasa durian ni..

    durian merah lagi la x pernah..rasa sah pelik je kan..? hehe

    ReplyDelete
  15. buat tempoyak pon best...:)

    ReplyDelete
  16. Ini MUsang King punya derian Sunah...bru semalam Sis makan..mahall kooooooo...beli 3 bijik je sampai rm80 hengget! tapi rasa diaaaaa ermmm ada klassssssssssssss! sedappppppppp!

    ReplyDelete
  17. saya makan durian..tapi..
    yg wrna putih ja..
    yg cam kuning2 tu xlalu..
    xtaw la npa..
    imaginasi lebih kot..hehe

    ReplyDelete
  18. nyummmiiiii

    durian is da best

    lg oren lagi beshhhhh

    ReplyDelete
  19. wah nice!!!
    awk sama mcm hsmate akk.
    hr 2 ade kakak skola bg akak durian
    mlm 2 akk mkn la sorg sbb die xleh bau dan makan
    tb2 die lari masuk bilik
    bile akk msk bilik,dia kuar dr toilet.rupanya dia muntah.waaaaaa

    org hantu durian mmg kena jumpa geng br best mkn durian.hehe

    durian otak udang ni kalau makan otak x slow kan?hehe

    ReplyDelete
  20. adohh..nyamanss.. lmk dh xmkn durian tok.. mkn durian beysa jak...:P

    ReplyDelete
  21. orennyaaaa!!! x pernah lak makan!! huhuhu

    ReplyDelete
  22. sy memang gile durian tapi durian tu tak pernah makan....
    nak jugak merasa...hehe..kena mintak org sarawak carikan ni...

    ReplyDelete
  23. tak penah lg rse durian ni....hihih

    ReplyDelete
  24. Saya suka durian !! Tapi kalau dulu boleh makan berbijik2 durian,sekarang dah tak boleh dah.. :(

    ReplyDelete
  25. durian ni mahal laa.. huhu.. susah nak dapat.... tapi memang sedapp!! Eza makan je semua jenis durian.. hehe..

    ReplyDelete

Dah abis baca tadi? Terima kasih sebab tinggalkan komen~ ;)

Post Bottom Ad