Berblog Bukan Mudah Macam Makan Kacang...

July 25, 2011


Ramai betul blogger baru sekarang kan?

Banyak tu yang baru naik dan sedang merangkak sikit demi sedikit. Seronok kan berblog? Dapat kenal ramai orang, dapat kenal macam-macam jenis orang jugak, fe'el orang, sikap orang, suma kita kenal dari berblog ni.

Tapi kita jangan lupa, berblog bukan mudah macam makan kacang. Nak makan kacang pun ada yang jenis kena bukak kulit dulu, tak semuanya boleh main telan macam tu aje. Kalau kita tak boleh terima teguran dari orang lain, jangan berani nak berblog. Orang tegur kita bukan nak jatuhkan kita, tapi nak perbetulkan kita.

Selagi mana teguran dia tak menjahanamkan kita, dan dia amek langkah yang terbaik dalam menegur kita, kenapa kita tak boleh terima? Teguran secara one on one tu rasanya da cukup baik daripada dia gi hebohkan kat orang ramai tentang kamu, kan?

Still takleh terima? Nak berhenti berblog jugak hanya sebab teguran yang cukup baik? Terpulang...

You Might Also Like

28 Comments

  1. setuju dgn sunah.. byk ujian dan rintangan yg kena hadapi dlm berblog.. akk pn kdg hampir mengalah tau. hehe...

    ReplyDelete
  2. betul!!! hehehe...
    entry ni ada kaitan dengan entry latest nad..
    tp yang blogger nad mksdkan ni dy dpt terima kritikan nad... ^^

    http://dirahpunyerblog.blogspot.com/2011/07/dah-lah-kutuk-blog-orang-lepas-tu-minta.html

    ReplyDelete
  3. hati kena kuat..iman kena teguh ^___^

    ReplyDelete
  4. betul tu..teguran kena la diambil dengan rasional..baru la boleh berjaya di masa akan datang -..-

    ReplyDelete
  5. bukan setakat blog je .. kalau dlm kehidupan pon cmtu memang susah r nak hidup kat luar nnti kan .. :)

    ReplyDelete
  6. betul, kena bersikap terbuka dalam menerima teguran :)

    ReplyDelete
  7. mcm ada kait ngan entry latest nad si itik tu jer.. erm ~~

    ReplyDelete
  8. smoga kita dapat kebaikan daripada berblog..musuh kalau boleh mohon dijauhkan..

    ReplyDelete
  9. setiap teguran itu akan menjadikan kita lebih matang san fikir akan yg terbaik,..sama juga mcm dalam kehidupan seharian..jgn tkot untuk dkritik

    ReplyDelete
  10. soklan selalu ada dlm kepala akak.. adakah kerana kita mpunyai satu blog sudah boleh dicop as blogger?? -.-'

    ReplyDelete
  11. yg menegur tu pon kena pikr jugak

    ReplyDelete
  12. bukan berblog saje..dlm kehidupan seharian pun kita kena belajar untuk menerima teguran..

    ReplyDelete
  13. Nak jadi blogger hati mesti mau kental, keraih, kejung..baru leh bertahan

    nasihat dan teguran kwn2 ambil sebagai sesuatu yg positif..tp yg bg nasihat tu pun jgn la main tembak je kan...ye dak..perlu ada hikmahnya..=)

    ReplyDelete
  14. awww...betul tu sys..kak limah setuju..mmg susah nk jd blogger dan yg plg susah kalo blogger xleh terime pndapat, teguran n idea org huhuhu

    ReplyDelete
  15. sjuk je mata memandang ayat sunah ni

    mekasih sunah

    ayt yu buat ati ai tenang

    y penting juz iggy je org begini

    konon matang tapi....

    ReplyDelete
  16. dah pernah tegur org dah...kena marah lak...huhu...sabar je la...salah aku tegur kot...kasar sgt gamaknya

    ReplyDelete
  17. =)
    betol!
    sangat setuju..walau ape pon wat..
    bukan setakat belog..
    owg tegur sebb owg care =)

    ReplyDelete
  18. teguran yg baik apalah salahnya di ambil. ;)

    ReplyDelete
  19. umur saya baru 1 tahun ++.
    sila beri tunjuk ajar. tq. :)

    ReplyDelete
  20. bukan senang nak senang..bukan susah nak susah.. makan kacang lagi best..hehe :D

    berblog~ ada pro n con

    ReplyDelete
  21. Teguran mesti di hadap utk kebaikkan dan kejayaan.

    ReplyDelete
  22. manusia ego, susah terima teguran. bukan kat dunia blog je, realiti pun sama. biasalah tu.

    ReplyDelete
  23. hidup kena berani terima teguran..
    lagi2 kalau kena tegur secara baik dan berhikmah..ramai yg cepat melatah kalau kena tegur.tacing habis r dorg ni.huhu

    ReplyDelete
  24. sebab itulah perlu berlapang dada..setiap pekerjaan, bukan setakat berblog, semuanya perlu mempunyai hati dan semangat yg kuat...

    ReplyDelete
  25. nak tegur blog sy ke??
    tegur la.. nape?? hehe

    ReplyDelete
  26. kalau rasa tak boleh kena tegur dok diam-diam.. selagi komen tu membina apa salahnya kan.. ;)

    ReplyDelete
  27. tegur scara umum tanpa mention nama, ok jugak..

    sapa terasa, amek.. heheh..

    ReplyDelete

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com