Teknologi Halimunan Dalam Ketenteraan

January 23, 2011

Gambar amek kat SINI.

BAE Systems, Europe's largest defense company, is working on a camouflage system that could put an army of "invisible" tanks on the battlefield in the next five years.

The system, called e-camouflage, involves sensors mounted to the vehicle's hull that can film and project images of the surrounding landscape on the tank and thus make it invisible, London's The Daily Telegraph wrote Wednesday, citing scientists at BAE Systems.

The images would change as the tank moves, ensuring that it can dodge attacks even when moving from a barren into a vegetated environment, for example.

The technology was first reported on by the newspapers Daily Telegraph, Sun and Daily Mail in October 2007, when it was being tested by the British Defense Ministry.

"This technology is incredible," an unnamed soldier who was at the tests at the time was quoted by The Daily Mail. "If I hadn't been present I wouldn't have believed it. I looked across the fields and just saw grass and trees -- but in reality I was staring down the barrel of a tank gun." More and more HERE, do click it!
___________________________________

Dulu, sangat minat benda ni. Sekarang, masih minat gak... Nampaknya teknologi ni semakin maju. Kalau dulu, kita tengok dalam movie je jubah-jubah halimunan. Macam Harry Potter tu lah. Sekarang, penyelidik-penyelidik ni nak aplikasikan pulak dalam bidang ketenteraan. Benefitsnya? Tentulah mereka akan dapat lebih kelebihan dalam peperangan. Bila pihak lawan tak nampak, maka mereka dengan mudahnya akan menyerang. Wah! Sangat best! Tapi...tentunya ada yang akan buat counter attack untuk benda ni.Ye lah, takkan nak biarkan je diperkotak-katik oleh musuh yang halimunan, mesti ada pihak yang turut mengkaji macam mana nak mengatasi lawan yang macam ni. Kan, kan?

Samalah macam tentera Islam zaman silam, musuh-musuh Islam dulu-dulu pun guna macam-macam cara untuk menentang tentera Islam. Malah kelengkapan mereka lebih canggih dari tentera Islam. Tapi, tentera Islam tak membiarkan diri mereka dibonekakan sebab Allah dah pesan dalam surah al-Anfaal...


Jadi, kalau kita nak mempertahankan Islam pada masa hadapan, persiapkanlah diri kita dari sekarang. Dah bersedia?


You Might Also Like

10 Comments

Thank you for coming by. Comments are your responsibility. Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with pure intentions.

For any inquiries, email: sunahsakura@gmail.com